Ebay či aliexpress?

04.11.2014 17:31

Nebudem, tu písať ako sa registrovať. Alebo ako urobiť účet na paypal. To už vedia skoro všetci. Ak nie, na nete je toho veľa. Chcem skôr poukázať na výhody či nedostatky. Sú to však úvahy z môjho pohľadu. Nečakám, že budete so mnou súhlasiť. Začnem ebayom.  Používam ho už asi 5 rokov. Za tú dobu som stihol minúť kopec peňazí. Vo väčšine prípadov však išlo o nepotrebné veci. Dnes majú  svoje piedestálne miesto, haraburdí. Za tú dobu sa nahromadila pekná kôpka. Samozrejme, že sem tam boli kúpené aj užitočné veci.  Pol na pol. Asi väčšia polovica, tých potrebných... ,,Učiteľ hovorí žiakom. Stále vám hovorím, že väčšia a menšia polovica  neexistuje. Ale keď to hovorím, väčšia polovica z vás, ma vôbec nevníma." V poslednej dobe sa ebay užívateľsky spríjemňuje, čo je  +. Čo sa mi páči na ebay je to, že sa dá platiť paypalom. Výhody sú dosť veľké, no nájdu sa aj zápory (poplatky). Sem tam sa stáva,  že nedôjde čo objednám. Niekedy ale to skoro vôbec, že nedôjde v takej podobe, za akú platím. Farba, tvar, funkčnosť. Tu nastupuje  zázračne tlačidlo... open case. Teraz je to trochu komplikovanejšie sa k nemu preklikať. Človek môže otvoriť prípad, až keď ubehne  doba na dodanie tovaru. Predtým som v pohode otvoril prípad ešte pred ukončením doby. Skôr som tak mohol ukončiť spor. Ďalšie + je  aspoň tomu tak bolo doteraz, promtné vyriešenie. Mal som asi tak 15-20 open case-ov a všetky skončili v môj prospech. Do 4-6 dní mi vrátili peniažky. Samozrejme, že ak sa tovar objaví doma po 2 mesiacoch, nebudem za to vracať peniaze. Nedodržal to čo sľúbil. Chcel som to  dať do negatíva, no zmenili to. Ak chcel človek pozrieť históriu čo kupoval, tak sa mu už nezobrazovali obrázky tovaru. Po 2  mesiacoch ak chcel človek niečo nájsť vo svojich objednávkach, bolo to veľmi sťažené. Hľadať tovar len podľa názvu bolo otrasné. No záhadne im to už funguje. Rok stará objednávka ma obrázok. Viem pozrieť čo, od koho a za koľko. Čo kupovať na ebay? Skôr tie technickejšie veci. Ako elektronické súčiastky, kameru, proste špecifické veci. K ebay ešte toľko veľké -, že k objednávkam nedáva tracking number  (sledovacie číslo). Musí ísť o drahšiu vec od 50 dolárov. K takému tovaru už TN väčšinou je. Ali dáva TN ku každej objednávke. Stáva  sa, že pri veľmi malých cenách do 1 dolára sú TN mŕtve. Neaktívne a nevidíte kde sa tovar nachádza. Prejdem na  aliexpress. V ňom sa dajú míňať peniaze za všetko ostatné. Veľké + pre ali je to, že sa dá  chatovať s predávajúcim. Dosť často to využívam na zjednanie nižšej ceny. Stále sa zdráhajú, no po čase povolia a dajú 10-15%  zľavu. Ale niektorí sú neoblomní. Dajú sa tým riešiť aj otázky ohľadom, tovaru. Platí sa tu výhradne kartou. Peniaze tiež zadržiava ali. Pokiaľ neubehne doba doručenia, alebo až kým neohodnotím predávajúceho. Cenu na ali si vždy zmením pri platení na eurá. Stále to je lacnejšie ako keby som mal platiť v dolároch a banka prevedie na eurá. Ešte k tomu tracking number. Niekedy je lepšie nepozerať. Ak vidím, že tovar po objednaní podal predajca na poštu až o 2-3 týždne, ide ma z toho poraziť. Sladká nevedomosť na ebay. Ali nemá možnosť aukcie ako ebay. Využil som to len 3 krát, nemám na to čas. Jediná vada je open dispute. Tu sa prípady riešia akosi ťažkopádne. Predávajúci sa držia svojej pravdy a tvrdia, že tovar poslali, že bol v poriadku....za každú cenu. Vrátiť sa ku svojím peniazom je ťažšie, no nie nereálne. Momentálne som riešil asi 3 týždne dodanie bundy za 20 Eur. Zaplatil som za ňu 29.9.2014 a predávajúci tvrdil, že mám čakať. Zvíťazil zdravý rozum a tím z ali mi refundoval platbu. V poslednej dobe objedávam už len cez ali. Tak krorý je lepší? To už musí zhodnotiť každý sám. Za seba aliexpress. No nájdu sa aj takí, čo majú toľko peňazí, že radšej nakúpia doma na Slovensku.